Не, работата е друга: тъй като на следващия ден пак ме спряха за превишена скорост, им поставих въпроса ребром.
Заповедта им е отгоре, което за мен значи, че пак ще отчитат дейност, явно във връзка със зачестилите произшествия. Ще се каже, че през последните 2-3 месеца са съставени еди колко си акта и са отнети някакъв брой талони. За превишена скорост. Но няма да кажат за каква скорост, а КАТ ще се води, че си е взело поука и вече отчита дейност, т.е. оправдават парите на данъкоплатците.
Та 2 дни след случката, с обецата на ухото в едно друго село: карам с 50 км/ч и си мисля колко примерен шофер съм станал. Малко след едно нанадолнище ми вдигат палката и куката най-нахално ме пита за къде бързам. Скоростта ми е 53 км/ч по показанията на километража, заради нанадолнището. Седя и мигам на парцали. Като им показах акта се отказаха да пишат, защото радара им отчел 63 км/ч. при ограничение 50.
Та за мен грешката в радарите им изобщо не е под въпрос.
Така че това с настройките спокойно го изключвам, а и то обяснява и защо не беше спрян джипа , който ме задмина с около 85, 300-400 метра преди това. Не го е засякал радара.
За първото нарушение съм си взел поука, така че менторския тон тука може да си го спестите. Аз глобата ще си я платя, но никой не може да ме убеди, че ЗДП е направен добре в тази му част. Възможните грешки са посочени в упътванията на всички радари и се знаят дори от депутатите на разни смешни партии - справка
ТУК
- В сравнение със сегашния Закон за движение по пътищата съществува ли възможност за произволно налагане на глоби от полицията?
- Налагането на произволни глоби е напълно възможно при определянето на скоростта, с която се движи автомобила. В сегашния Закон за движение по пътищата е записано, че превишение на скоростта с 10 км/час се наказва с глоба от 10 лева. Тези 10 км в час обаче влизат в допустимата грешка на радара, с който разполагат служителите на КАТ. Така дори да карате със съобразена скорост от 80 км в час, съвсем спокойно могат да ви обвинят, че сте карали с 90 километра. В останалите страни от ЕС глоби за превишена скорост се налагат, само когато нарушението е с повече от 30 км в час. Това е доста високо превишение на разрешената скорост и затова се наказва със солена глоба от 250 евро.
Да не говорим, че катастрофите ги предизвикват невнимателни, недисциплинирани и пияни шофери, а екстремните ситуации на пътя най-често са от комбинацията между някой бързащ и някой бавещ.
За мен 60 - 62 км/ч с технически изправен автомобил, през населено, но безлюдно място с широк път, са и ще си останат оправдани, най-малкото заради бързаците, които ще се натиснат да ме изпреварват и заради мен ще трябва да вдигнат до 70-80, игнорирайки поне още едно ограничение.
Razli4na, по принцип за да се наложи едно наказание, трябва да се установи безспорно конкретно нарушение. Т.е. вероятната грешка в средството, с което се доказва нарушението е в полза на нарушителя, по дефолт. Основен принцип е, а несъвършенствата на технологията са за сметка на използващия я. Те обаче си имат други хитринки - ето: използват наклонени участъци от пътя или блъфират, че за второ нарушение (независимо от скоростта) взимат книжка - т.е. всички знаем за какво иде реч.
А, и друго да ви кажа - специално на менторите: има едно понятие "премерена скорост". Хубаво нещо е. И има причина, поради която не всички спазват ограниченията на скоростта толкова стриктно: причината е че тези ограничения са (не винаги, но понякога) неадекватни и са направени както за 65 годишни пенсионери с москвичи, късогледство и хронично главоболие, така и за здрави и прави хора с изправни автомобили и бистри мозъци.