НК СТРАННОСТИ-2
Публикувано на: 27 Апр 2009, 00:23
Здравейте отново.
Както в предишното ми мнение по темата за странностите в НК., обещах да прдложа продължение с друга странност а именно Чл. 339а. (Нов - ДВ, бр. 62 от 1997 г.) (1), гласящ следното: „Който без надлежно разрешение, което се изисква по закон, произвежда, използва, продава или държи специално техническо средство, предназначено за негласно събиране на информация, се наказва с лишаване от свобода до три години. „
Ами това май е смешка...
Преди да до развия темата и да я оставя за коментар ще се опитам да дам дефиниция за „Специално техническо средство”; всъщност тази дефиниция е ясно дадена от законодателя чрез „Закон за специалните разузнавателни средства” /ЗСРС/ и по точно Чл. 2 ал.1 и ал.2 от същия.
Доколкото си спомням права за използване на СРС се конституират съгласно ЗМВР, НПК, ЗЧОД и може би други, за които в момента не се сещам. ...Но да се върна на основната тема. Вярвам че тези, които четат настоящето вече се досещат какво имам предвид... Да, притежанието на фотоапарати (може би и четките на художниците живописци ), камери, уеб-камери, GSM с камери и др подобни, по своя състав и устройство представляват специални технически средства за негласно събиране на информация. И какво произлиза от това...?! Ами отивам да сиправя снимки на детето пред парламента с една стара „Практика” или „Смяна 8-м” и ... айдеее до три годинки на топло. Защото от някой прозорец на великата зграда ме е зърнал някои и е решил, че аз използвам СТехнС за негласно събиране на информация. ...Абе купон...
За това си мисля, че този текст от НК трябва да звучи някак си по-друг начин. Ето и едно предложение за това.
„Чл. 339а. (Нов - ДВ, бр. 62 от 1997 г.) (1) Който без надлежно разрешение, което се изисква по закон, произвежда, използва, продава или държи специално техническо, средство, предназначено за негласно събиране на информация, което е регламентирано като такова в съответен нормативен документ , се наказва с лишаване от свобода до три години.”
И от тук следва да се регламентират видът, устройството и работата на този вид СТехнС както и разграничаването им от подобните им но за граждански и медиини цели. Например с допълнание към ЗСРС или правилник за прилагане на същия.
Е... ДА ПОРАЗСЪЖДАВАМЕ
Както в предишното ми мнение по темата за странностите в НК., обещах да прдложа продължение с друга странност а именно Чл. 339а. (Нов - ДВ, бр. 62 от 1997 г.) (1), гласящ следното: „Който без надлежно разрешение, което се изисква по закон, произвежда, използва, продава или държи специално техническо средство, предназначено за негласно събиране на информация, се наказва с лишаване от свобода до три години. „
Ами това май е смешка...
Преди да до развия темата и да я оставя за коментар ще се опитам да дам дефиниция за „Специално техническо средство”; всъщност тази дефиниция е ясно дадена от законодателя чрез „Закон за специалните разузнавателни средства” /ЗСРС/ и по точно Чл. 2 ал.1 и ал.2 от същия.
Доколкото си спомням права за използване на СРС се конституират съгласно ЗМВР, НПК, ЗЧОД и може би други, за които в момента не се сещам. ...Но да се върна на основната тема. Вярвам че тези, които четат настоящето вече се досещат какво имам предвид... Да, притежанието на фотоапарати (може би и четките на художниците живописци ), камери, уеб-камери, GSM с камери и др подобни, по своя състав и устройство представляват специални технически средства за негласно събиране на информация. И какво произлиза от това...?! Ами отивам да сиправя снимки на детето пред парламента с една стара „Практика” или „Смяна 8-м” и ... айдеее до три годинки на топло. Защото от някой прозорец на великата зграда ме е зърнал някои и е решил, че аз използвам СТехнС за негласно събиране на информация. ...Абе купон...
За това си мисля, че този текст от НК трябва да звучи някак си по-друг начин. Ето и едно предложение за това.
„Чл. 339а. (Нов - ДВ, бр. 62 от 1997 г.) (1) Който без надлежно разрешение, което се изисква по закон, произвежда, използва, продава или държи специално техническо, средство, предназначено за негласно събиране на информация, което е регламентирано като такова в съответен нормативен документ , се наказва с лишаване от свобода до три години.”
И от тук следва да се регламентират видът, устройството и работата на този вид СТехнС както и разграничаването им от подобните им но за граждански и медиини цели. Например с допълнание към ЗСРС или правилник за прилагане на същия.
Е... ДА ПОРАЗСЪЖДАВАМЕ