начало

ВКС даде „зелена светлина“ на младшите магистрати да водят дела за законовия размер на заплатите си ВКС даде „зелена светлина“ на младшите магистрати да водят дела за законовия размер на заплатите си

Работник мами клиент с пари, как да бъде санкциониран

Поставяне и решаване на правни казуси
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Работник мами клиент с пари, как да бъде санкциониран

Мнениеот lilitoк » 26 Май 2005, 16:41

Според Кодекса на труда работодателят има право да налага следните дисциплинарни наказания: забележка, предупреждение за уволнение и уволнение. Не може ли да се предвиди в трудовия договор, някаква възможност за налагане на глоба от работодателя, в случай че установи, че негов работник мами клиенти на фирмата и така си присвоява пари. Ако е възможно - на какво основание, т.е. член от закон; какъв закон в случая – ЗЗД, НК, КТ; и законно ли е да се прави прихващане (удръжка) на глобата от трудовото възнаграждение – ако не по какъв ред става събирането на сумата? Благодаря предварително.

[%sig%]
lilitoк
 

Re: Работник мами клиент с пари, как да бъде санкциониран

Мнениеот ** » 26 Май 2005, 17:01

ами нещо са объркани нещата, кой кого е измамил и за чия сметка?
клиента е измамен от фирмата, а не от служителя, каквото и вземане даване да са имали. а фирмата е претърпяла загуби или пропуснати ползи от това недобросъвестно изпълнение на задълженията на служителя. Така че в кодекса си е ясно написано
а иначе в длъжностната характеристика да си му напишат каквото искат и ако е съгласен служителя с нея, ще го наказват за нарушения по трудовия договор
така мисля аз...
**
 

Re: Работник мами клиент с пари, как да бъде санкциониран

Мнениеот lilitok » 26 Май 2005, 17:45

Ще уточня, че става въпрос за надписване на сметки в заведение. Чудя се как да се преборя с това. Служителите ми са много изобретателни. Мисля си, че ако включа някаква клауза в трудовия им договор, ще има резултат. Незнам, обаче, дали това е законно. Ако има законен начин да ги санкционирам, моля споделете.
lilitok
 

Re: Работник мами клиент с пари, как да бъде санкциониран

Мнениеот lilitok » 26 Май 2005, 17:51

И още един въпрос: Сервитьорът каква отговорност следва да носи: пълна или ограничена имуществена отговорност. Каква е разликата между двете?
lilitok
 

Re: Работник мами клиент с пари, как да бъде санкциониран

Мнениеот ** » 27 Май 2005, 10:17

Абе човек, колко народ работи в това заведение с пари? Нали се сещаш че те са подотчетни лица всичките, а може и да ги водиш МОЛ за всичките продукти дето отнасят от кухнята или бара до масите.
Назначи си оберкелнер, един да посреща гостите и да събира парите, другите да сервират и така един ще ти е отговорен за сметките. Ако за един е много работа, сложи двама. Трябва да си смениш организацията на работа, но да знаеш че всеки греши, особенно ако е ръчна обработка, около 5% са сигурно грешни операции, така че си прецени сам. Успех
**
 


Назад към Взаимопомощ


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 42 госта


cron