начало

Без вина наказан чрез съсобственост с държавата – ефект от разнородната практика по чл. 343б, ал. 5 НК Без вина наказан чрез съсобственост с държавата – ефект от разнородната практика по чл. 343б, ал. 5 НК

Случка с КАТ

Дискусии и казуси в областта на: Наказателно право, Наказателен процес, Криминалистика, Съдебни експертизи
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Re: Случка с КАТ

Мнениеот 1968 » 09 Яну 2009, 14:25

Явно тези лекар и фармацефт са едиствените в света, които познават такива лекарства.Фармакопеята не познава лекарства, които да синтезират в организма или да съдържат етилови групи, които газхроматографа да не може да идентифицира и различи от поетия етилов алкохол.Браво на тях. :D Грубо казано, вътрешния стандарт при изследването е различен от тези, които могат да се намерят в лекарствата.
1968
Потребител
 
Мнения: 571
Регистриран на: 21 Окт 2005, 15:02

Re: Случка с КАТ

Мнениеот popo45 » 08 Фев 2009, 04:14

Досега не е доказано, че употребата на алкохол увеличава риска от ПТП. Доста математици са се опитвали - никой не е успял. Аз лично също съм разговарял по тази тема многократно с преподавателката ми по теория на вероятностити и математическа статистика докато бях студент.
При разработките на тази тема се установява, че употребата на алкохол понижава риска от ПТП с между 60-80 процента. Процентът варира от разликата в коефицетите по допускане - като умишлено са взети с минимални отклонения от там идва и разликата в процентите при различните разработки. Правени са също опити да се докаже, че употребата на алкохол увеличава вероятността за ПТП с 5%. За да се постигне този резултат са правени допускания по отделните вероятности, които погледнати разделени едно от друго изглеждали комично. Като например допускането, че при 2 промила в кръвта водачат припадал зад волана и ставало ПТП. Данните изглеждат абсурдни. Теорията на вероятностите и математическата статистика обаче са точни науки /това са тези науки дето казват каква е вероятноста да спечелите шестица от 6/49 - например/.

Тъй като все пак тези резултати трябва да се обяснят така че да са полезни не само математически верни.

Екипът провел една от разработките пише най отдолу. "Един от нашите членове казва, че след употреба на алкохол шофира като баба". - Трудно е да си представим как при такъв тип шофиране ще стане ПТП, но явно има и такива случаи.

Разбира се подобно тълкуване не изглеждало сериозно. При по сериозно оглеждане на резултатите се установило, че шофьорите които са причинили ПТП по тяхна вина и не са употребили алкохол с 95% вероятност е нямало да причинят ПТП ако бяха пияни. На пръв поглед изглежда странно.....но НАПЪЛНО ЛОГИЧНО - те просто са щяли да внимават много повече от страх да не стане нещо и да не се набиват на очи докато шофират.

От там изчисленията стават много прости - всички катострофи с трезвени водачи се редуцират на 95%. И общата бройка на ПТП пада главоломно. Защо се получава такова разминаване между математиката и това което знаем за пияните шофьори???

Отговорът е даден като паралелна разработка чиито изводи са:
Установено е, че при 81% от заболелите от рак на гърдата жени са носили сютиен активно през целия си живот.
Извод: сютиена е причина за рак на гърдата.

Комичността на второто твърдение показва какво става когато съпоставяш различни параметри, които нямат общ произход. т.е. съпоставянето на броя на пияните водачи към общия брой ПТП е МАНИПУЛАЦИЯ. По същия принцип може да се съпоставят броя на трезвените шофьори причинили ПТП към общия брой на катастрофите. Разбира се математиката не е музика и не допуска подобни произволности.

Данните от математическата статистика обаче не са достатъчни за легализирането на шофирането в нетрезво състояние. Има много субективни фактори и демагогии които са наслагвани с десетилетия. Не е толкова проста работа пиян шофьор да направи ПТП колкото повечето хора си мислят. Много е трудно да се приеме такава доза алкохол, която да доведе да намаляване на концентрацията на водача да степен да предизвика ПТП. При 87% от изследваните хора е невъзможно те да изпият толкова, че да са в състояние на отклонение от параметрите - концентрация, бързина на реакцията до степен да изгубят управление на автомобила. Не всеки организъм може да пие до припадък а и припадналите хора не карат кола в момента. Теориите, че пиян водач може да припадне зад волана не издържат.

И продължава по надолу.

Все пак в един момент ще трябва да разрешим шофирането в нетрезво състояние за да намалим броя на катастрофите колкото и да не ни се иска пияни хора да стоят зад волана.

В заключение екипът допълва. "Ако някой иска да вярва че употребата на алкохол увеличава риска от ПТП то да каже на жена си да не носи сютиен".
popo45
Потребител
 
Мнения: 118
Регистриран на: 31 Яну 2009, 22:29

Re: Случка с КАТ

Мнениеот ivan_lawyer » 08 Фев 2009, 19:47

Съгласен съм със статистиката, подкрепям факта, че повечето престъпления зад волана стават под въздействието на хормона тестостерон, но това е вече в областта на генното инженерство - може би след 1 000 години, хората няма да бъдат токова агресивни.
Аз лично съм бил потърпевш на пешеходна пътека да ми ръмжат с двигателя докато небрежно си гледах ръбчето на панталона - това изкуството да дразниш е цяло изкуство.
Представям си, ако бях възбудил балканските си корени и бях предизвикал дрязга - нито аз съм прав - все пак трябва да пресичам бързо, нито джипаджията е прав.
Във виното е истината, дали не е правилна тази сентенция?
ivan_lawyer
Старши потребител
 
Мнения: 5364
Регистриран на: 25 Мар 2008, 17:46

Re: Случка с КАТ

Мнениеот popo45 » 08 Фев 2009, 22:13

Обработката на данни при подобни анализи е доста сложка.
Мога да ви дам един по онагледин пример.

Единият водач шофира с 90км./ч. и концентрация на алкохол в кръвта около 2 промила.
Другият водач е напълно трезвен и шофира с 100 км./ч.
Водачите трябва да избегнат пешеходец макет който се появява на пистата след един от завоите, който не е голям. Скоростта на автомобила се контролира от компютър не от водача.
При проведините няколко проби водача с 2 промила в кръвта успява да избегне пешеходеца, докато трезвения водач при 100км./ч. не може да се справи.
По високата скорост от 10км/ч се оказва решаваща тъй като времето за реакция рязка намаля.
Изводът е елементарен: малко по-пасивният и пиян водач е по-безопасен от малко по-бързо шофиращият и напълно трезвен водач.

Страхът у употребилите алкохол водачи ги прави по-предпазливи да не бъдат забелязани по някакъв начин и спрени за проверка. Те обикновено карат с 20-30 км/ч по бавно от случаите когато шофират трезви. Тези 20-30 км/ч по ниска скорост им дава огромно преимущество при критична ситуация.
popo45
Потребител
 
Мнения: 118
Регистриран на: 31 Яну 2009, 22:29

Предишна

Назад към Наказателно право


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 34 госта


cron