2019-05-28 0
Lenovo Group обяви силни финансови резултати, благодарение на стратегията за интелигентна трансформация, затвърждаваща лидерските позиции на компанията във всички сегменти. За първи път в историята глобалното дружество отчита приходи за пълната финансова година на стойност над $50 млрд. – за отчетния период те нарастват с 12,5% до рекордните $51 милиарда.
Сериозното подобрение на финансовите резултати включва 4,5-кратно годишно увеличение (459%) на печалбата преди данъчно облагане за пълната финансова година и нетна печалба в размер на $597 млн. – ръст със $786 млн. спрямо отрицателните $189 млн. през предходната година.
"Солидното финансово представяне на Lenovo е резултат от последователното изпълнение на нашата стратегия за трансформация. Във времена на сериозни глобални промени – в икономически, социален и екологичен план – ние продължаваме да сме съсредоточени върху нашата "интелигентна трансформация" и да позволяваме на многобройните ни клиенти по целия свят успешно да постигат същото. Горд съм със силните ни резултати и съм убеден, че ще продължим да покоряваме нови върхове в бъдеще", коментира председателят и главен изпълнителен директор на Lenovo Ян Юанцин.
Резултатите за пълната финансова година включват особено силното четвърто тримесечие с подобрение на приходите и печалбата във всички дейности на компанията. Приходите отчитат увеличение с 10% на годишна база, достигайки $11,7 милиарда. Печалбата преди данъчното облагане е в размер на $180 млн., което е близо четирикратно увеличение на годишна база ($143 млн., +389%) и нетна печалба на стойност $118 млн. ($85 млн., +261%).
Основната печалба на акция за цялата финансова година възлиза на 5,01 US цента или 39,2 HK цента, като за четвъртото тримесечие стойността ѝ е 1,00 US цента или 7,85 HK цента. Бордът на директорите на Lenovo обяви окончателен дивидент от 2,78 US цента или 21,8 HK цента на акция за финансовата година, приключила на 31 март 2019 година.
Групата за интелигентни устройства (Intelligent Devices Group/IDG) продължава да е лидер в индустрията. Благодарение на Smart IoT стратегията на Lenovo, бизнесът отчита почти двуцифрен растеж (9,9%) за цялата финансова година и над двойно увеличение на печалбата преди данъчно облагане (109%) на годишна база до $1,843 млн. за същия период.
Групата за персонални компютри и смарт устройства (Personal Computer and Smart Devices Group), едно от двете бизнес поделения на IDG, отчита рекордни приходи за цялата финансова година в размер на $38,5 млрд. и печалба преди данъчно облагане на стойност $1,98 милиарда. Благодарение на иновациите Lenovo е #1 компанията за производство на персонални компютри в света (според IDC) с рекорден пазарен дял от 23,4% за финансовата година. Компанията продължава да е най-бързо развиващата се сред топ 5 на играчите в бранша (+9,5% на годишна база). Предизвикването на статуквото и преосмислянето на форм-фактора и потребителското преживяване доведе до множество технологични пробиви през изминалата финансова година, особено съобщението на 13 май за първия в света персонален компютър със сгъваем екран.
Второто бизнес поделение на IDG - Групата за мобилен бизнес (Mobile Business Group/MBG) – отчита увеличение на печалбата преди данъчно облагане с $464 млн. на годишна база и излиза на печалба през втората половина на годината, благодарение на ясния фокус върху подбрани пазари, конкурентния продуктов портфейл и контрола на разходите.
Приоритетните региони регистрират бърз растеж, включително рекорден дял от 17,6% в Латинска Америка. В Западна Америка обемът на продажбите изпреварват растежа на пазара с 59,2 пункта, а в Китай – със 185,8 пункта. В останалата част на света печалбата бележи сериозно подобрение и е индикатор за завръщане към растеж.
Data Center Group/DCG отчита най-бързия растеж на годишна база от придобиването на сървърния бизнес на х86. Приходите нарастват с рекордните 37% до $6,02 млрд. за пълната финансова година. Най-сериозен принос за силното представяне има бизнесът с хипермащабната и софтуерно дефинирана инфраструктура, където приходите нарастват съответно с 240% и 96% на годишна база.
Lenovo продължава да е #1 в света по финансови резултати със 139 световни рекорда, #1 по х86 надеждност и удовлетворение на клиентите, според ITIC (Information Technology Intelligence Consulting) TBR (Technology Business Research) и други класации в индустрията и #1 доставчик на суперкомпютри в класацията TOP500.
През годината Lenovo Capital and Incubator Group успешно продаде дяловете си в три инвестиции и допринесе $107 млн. към печалбата на компанията преди данъчно облагане. За цялата финансова година приходите от софтуер и услуги достигнаха $2,4 млрд., което е с 18,9% повече на годишна база.
Акценти през четвъртото тримесечие:
• Приходите от дейността на групата за персонални компютри и смарт устройства (Personal Computer and Smart Devices Group) нарастват с 10,3% на годишна база; при персоналните компютри обемите отчитат увеличение с 9% на годишна база, което е с 12 пункта над стойностите за пазара. Бизнесът си върна водещата позиция сред потребителските персонални компютри и засили лидерската си позиция в бизнес лаптопите в ценовия диапазон над $800, където е налице увеличение с 34% на годишна база.
• Групата за мобилен бизнес (Mobile Business Group/MBG) е на печалба за второ поредно тримесечие, като печалбата преди данъчно облагане нараства със $146 млн. на годишна база; приходите се завръщат към годишен растеж за първи път от пет тримесечия насам – увеличението е с 15,1% на годишна база, което изпреварва средните стойности на пазара с 26,8 пункта. През тримесечието компанията пусна на пазара и първия 5G мобилен продукт в света.
• Motorola завършва фискалната 2018/2019 г. на печалба. Американският бранд регистрира второ поредно тримесечие с положителни резултати за първи път след придобиването от Lenovo през 2014 г. и за пореден път влезе в историята, като предложи на пазара първото 5G мобилно устройство - moto z3 с 5G Moto Mod.
Резултатите за годината са красноречиви - ръст на необложените приходи до $464 млн. долара на годишна база. Рекорден пазарен дял в Латинска Америка - 17,6%. В Северна Америка обемите изпреварват средните стойности за пазара с 59,2 пункта, а в Китай - със 185,8 пункта. И в останалата част на света с редица добри търговски ходове печалбата също беше значително подобрена, което е сигурна крачка напред към завръщане към устойчив растеж.